Utan
tvekan är det bästa materialet för en motor foundation en god kvalitet på hårda
tegel, som i en mortel består av lika delar av sand och Portland cement, med
hjälp av en liberal sup-ply vatten vid tegel. En bra plan är att lägga upp en
kurs eller två runt den yttre kanten av stiftelsen, att dela upp det slutna
utrymmet således bildas, genom att skapa partitioner över det, för bekvämlighet
i arbetet, och att vara säker utanför kurserna är snäva, häll i en leverans av
murbruk al-mest som tunna som används för injektering och lägga tegel rätt i
det sängkläder dem långt ner och tillsammans. Tvätta sedan alla springorna
fulla av murbruk, vara-fore börjar en annan tjocklek. Denna metod har använts
flera gånger av författare och har gett utmärkta tillfredsställelse.
Den
sub betongfundament som efter att ha blivit kommer att ordentligt kryddat vi
fortsätta att ställa in mallen. Detta kan stödjas av en ram arbete byggs upp
från golvet eller det kan bli avstängd från taket ovanför, den senare var att
föredra, när det kan enkelt göras, på grund av de extra faciliteter som därmed
ges för att komma runt under mallen.
C
D, fig. 2 genom punkterna h och i, och dra det mycket hårt och som någonsin att
stödja tem-plattan används, och placera den under raden på en höjd ovanför den
konkreta motsvarar djupet av stiftelsen och ungefärligt centrera det genom
plumming ner från raden till mittlinjen på mallen. Om det är tillfälligt, efter
att få perpendiklarna, kan det dras Hursomhelst en eller den andra som är
skyldiga att noggrant centrera den, av diagonal hängslen. Efter det har varit
ordentligt fast kan något tillfälligt stöd tas bort. Upphäva plumb linjer genom
centrerar av bult hål i mallen som ger rätt plats för hålen i ankare plattorna,
eller botten stenar, som tunga järn plåtar eller fyrkantiga skär stenar med hål
borras så att skruvarna kan passera genom dem, som skall ställas in efter säga
fyra kurser i bricken-work har lagts, lämnar "fickor" direkt under
ankare pläterar, för att sätta bricka och mutter på botten ändarna av bultarna.
När ankaret plattorna har angetts är kan trä djurtarmarna placeras i position
och bultarna med deras topp nötter
å
tappade genom sina respektive hål i mallen, fall och ankare plattor och deras
vikt som stöds genom att blockera under deras ändar i fickorna. Fall anpassas
sedan för att lämna en lika utrymme runt bultarna på sin topp och sedan spikade
i denna position på tem-plattan. Tegel kommer nu att lekande lätt tills tiden
har kommit för att ställa in cap stenarna, när det blir nödvändigt att ta bort
mallen. Överdelen av dessa cap stenar på den huvudsakliga delen av stiftelsen
ska alla ligga nivå och i samma plan, så nära som möjligt. stenen under det
yttersta lagren är oftast arton eller tjugo inches högre än de andra, ritningen
ger denna obligatoriska uppgifter.
Figur
6 visar en tegelsten stiftelse med järn ankare plattor, sträcker sig genom från
sida till sida, och cap granitstenar, som kommer att finnas för att ge
tillfredsställelse. Vi anser att tunga gjutjärn plattor, väl räfflade på ryggen
(översta sidor), med bult hål fyllda, är lika tillförlitliga som, och billigare
än, skär bot-tom stenar. Efter förbindelsen mellan den gemensamma
jordbrukspolitiken sten och tegel har grundligt
Ange,
ska toppar av stenarna under cylinder, ram och huvudsakliga betydelse vara
klädd så att de är nivå och deras övre ytor som alla ligger i samma plan. De
bör inte re-äv mycket dressing, för en bra ma-son kan göra dem ligga nästan som
krävs utan mycket besvär. En lång rak kant, en pålitlig nivå och en bra busken
bultar är alla de verktyg som krävs för detta arbete.
När
det är dags att få i de viktigaste delarna av motorn ordna det så de kommer i
rätt ordning, det är de delarna som tillhör längst bort från ingången, bör
komma först för att undvika rörliga tunga delar runt så mycket som möjligt.
Du
behöver, för nivellering motorn omkring tjugo-fyra järn kilar ungefär två
inches bred, sex inches lång, och sju åttondelar av en tum tjocka slutet stora,
avsmalnande ner ganska skarp i den andra. Dessa kommer att användas mellan cap
stenarna och motorn fötter.
Ta
topp nötter av ankare bultarna och låt bultarna släppa ner i fickorna ur vägen,
och sedan få under hälften av den svänghjul som är utan det viktigaste sättet,
sänka ned det i hjulet pit och chock det. Nu få i huvudsakliga uthärda, ram och
cylinder och förlägga dem på plats med kilar Jo upp under fötterna, i
positioner anges på x i Fig. 7, och bult dessa delar tillsammans, var noga med
att ta bort alla för-CORLIS.-S ÅNGAMOTORER. 81. 7. HAND bokar av utländska
fråga från ytan på permane
No comments:
Post a Comment